5 фінансових помилок підприємців - Lemure

LEMURE

5 фінансових помилок підприємців

5 фінансових помилок підприємців

Бізнес всюди

Неважливо, наскільки хороша ваша бізнес-модель, наскільки прибуткова ваша справа і скільки інвесторів у ній зацікавлені. Якщо ви не навчитеся керувати грошовими потоками, ваш бізнес просто не виживе.

Як показує дослідження фінансової компанії U.S Bank, 82% стартапів і невеликих компаній зазнають невдачі через незадовільне управління грошовими потоками. Так що, навіть якщо ви геніальні у всьому іншому, ви просто зобов'язані постійно тримати під контролем готівкові обороти, щоб запобігти загрозам для бізнесу.

Які помилки часто роблять власники бізнесів?

Завищення майбутніх обсягів продажів

Невблаганний оптимізм - основна риса будь-якого успішного підприємця. Та й став би реаліст наполегливо домагатися успіху, стикаючись з численними перешкодами і зауваженнями скептиків і перебуваючи в стані сильного стресу? І хоча оптимізм - необхідна риса характеру будь-якого власника бізнесу, не можна дозволяти йому заважати об'єктивній оцінці ситуації, так як це може бути дуже небезпечно для фінансів.

На жаль, не кожна зацікавлена в продукті людина в підсумку робить покупку. Крім того, збільшення продажів в святкові дні ще не означає, що в цілому обсяг продажів подвоїться до кінця року.

Ось чому важливо складати фінансові прогнози на основі історичних фактів і реальних даних. Завжди використовуйте інформацію не тільки своєї компанії, але і інших компаній, що належать до вашої індустрії, щоб відстежити тренди і спрогнозувати обсяги майбутніх продажів. Ці дані в сукупності з об'єктивним сприйняттям ринку допоможуть скласти більш реалістичні прогнози щодо продажів.

Прогнозувати доходи особливо складно в перші кілька років через відсутність досвіду і даних по попередніх обсягах продажів. У таких випадках допомагає ментор, який добре розбирається в індустрії. Він може поділитися досвідом і допомогти в проектуванні майбутніх продаж.

Імпульсивні витрати на стадії запуску проекту

«Щоб заробляти гроші, потрібно їх витрачати» - поширена думка в світі бізнесу. І багато в чому це дійсно так. Однак це не означає, що молодим підприємцям слід витрачати надто багато, особливо в перші місяці.

І хоча реальність така, що для того, щоб заробляти, потрібно витрачати - не всі витрати, на які стартап витрачається, однаково важливі. Якісь витрати, безумовно, виявляться вигідними. Але будьте обережні! Багато консультантів і провайдери B2B-послуг із задоволенням візьмуть ваші гроші за те, що вам насправді не потрібно.

Якщо ви хочете, щоб ваша компанія приносила гроші, завжди стежте за прибутком, розглядаючи вигоду від кожної витрати. Адже кожен долар, який ви витрачаєте, не тільки приносить вигоду, а й витікає з чистого прибутку.

Крім прогнозів по прибутку створіть реалістичний бюджет і дотримуйтеся його. Обчисліть, коли ви плануєте свій бізнес вивести на беззбитковість і як несподівані витрати можуть порушити ці плани. Можливо, ваші співробітники зможуть обійтися без столу для пінг-понгу.

Пасивне ставлення до дебіторської заборгованості

Один з убивць готівкового обігу, особливо у випадку з малим бізнесом, що працює у сфері B2B, - є неоплачені рахунки клієнтів. Якщо ви не стежите за боргами, то ваші грошові потоки знаходяться в небезпечній ситуації.

На жаль, компанії, які не накладають серйозних штрафів за прострочені платежі і не мають політики стягнення заборгованості, часто використовують в своїх інтересах. Якщо ваші клієнти точно не знають, що почують від вас в той момент, коли прострочать платіж, швидше за все ви опинитеся останнім, з ким вони розрахуються.

Якщо ви ще цього не зробили, встановіть чітку політику оплати. Ваші клієнти повинні знати про наслідки, які їх чекають. Продумана політика включає націнку в 5% після п'яти прострочених днів і зупинку роботи після тридцяти (для компаній, що надають послуги).

Створіть графік, який чітко відображає, коли ви відправляєте рахунок, коли повинні нагадати про оплату і коли потрібно попереджати по телефону або ж зовсім переставати надавати неоплачену послугу.

До речі, деякі компанії мотивують клієнтів робити ранню оплату, надаючи знижку.

Невикористання бюджету руху грошових коштів

Припустимо, у вас реалістичні очікування щодо майбутніх продажів, ви стежите за витратами, робите все, щоб ваші клієнти платили вчасно. Цих трьох пунктів достатньо для того, щоб створити чудеса з грошовим потоком компанії в довгостроковій перспективі. Але якщо ви не будете щодня стежити за фінансами, ваша компанія все одно виявиться в скрутній ситуації.

Для рітейлерів місяці напередодні свят - це період великих витрат. Потрібно більше поставок від постачальників, щоб підготуватися до напливу продажів, і якщо вам доведеться оплачувати поставки прямо перед грандіозними продажами, можливо, у вас виникнуть проблеми з оплатою вже власних рахунків.

Використання бюджету руху грошових коштів допоможе відстежувати доходи і витрати в певний період часу. Це дозволить передбачити ситуації, коли витрат більше, ніж доходів, і скласти план на складний період. Без такого плану вам доведеться гадати, чи вдасться вам отримати свої гроші тоді, коли вони вам потрібні, при цьому ймовірність, що ви зіткнетеся з затримкою оплати і іншими проблемами, буде дуже висока.

Відсутність грошової "подушки безпеки"

Неважливо, скільки запобіжних заходів ви взяли, щоб захистити готівку компанії, з грошовими оборотами постійно відбуваються збої. Але це не буде великою проблемою, якщо у вас є заощадження. Якщо ж ваша компанія працює з нульовим балансом, один місяць поганих продажів може привести її до катастрофи.

Щоб запобігти фінансовим проблемам, потрібно мати у своєму розпорядженні такий залишок коштів на рахунку, який дорівнює операційним витратам хоча б за два місяці. В цьому випадку, навіть якщо ви зіткнетеся з проблемами, у вас будуть ресурси на те, щоб залишитися на плаву.

Проблеми з грошовими оборотами - один з найбільших викликів для підприємців. Об'єктивно оцінюйте свій бізнес, намагайтеся не витрачати гроші даремно, будьте готові до «грошових ям», і тоді в довгостроковій перспективі ви будете на голову вище своїх конкурентів.

Читайте також: