Відкриття HR-агентства - Lemure

LEMURE

Відкриття HR-агентства

Відкриття HR-агентства

Бізнес всюди

Кадрове питання завжди гостро стоїть на ринку пошуку персоналу. Хороші фахівці можуть знайти роботу самостійно і, практично, миттєво. Незважаючи на певний відсоток безробіття і високу конкуренцію, по-справжньому кваліфіковані кадри - на вагу золота. І саме на цьому можна заробляти.

Багато як починаючих компаній так і тих, які вже давно вийшли на ринок намагаються підібрати високопрофесійних співробітників, так як від їх діяльності буде залежати дохід підприємства або організації. Причому, деякі з них постійно знаходяться в пошуку як it-фахівців, так і робітничих професій.

У той же час криза негативно позначилася на ринку HR-послуг, в результаті чого частина компаній, намагаючись заощадити, відмовилися від власних кадрових служб. Але навіть при їх наявності, в окремих випадках представники фірм і підприємств звертаються за допомогою до кадрових агентств, так як вони мають значно більші можливості в пошуку.

Бізнес на підборі кадрів: з чого почати

Власне кадрове агентство може виявитися вельми перспективним. Але, якщо з одного боку, відкрити агентство з підбору персоналу здається досить просто (не потрібно ні ліцензій, ні спеціальної освіти), то з іншого - за уявною, на перший погляд, легкістю ховається безліч проблем, які не вирішити новачкові в бізнесі. Саме через помилки ведення діяльності часто розоряються нові кадрові та рекрутингові агентства. Тому багато експертів рекомендують перед тим, як відкрити власну справу, попрацювати на посаді рекрутера. Але одного знання професії зсередини мало. Є ще багато нюансів ведення бізнесу, які допоможуть зробити його успішним і дозволять отримувати гарний прибуток.

Яке кадрове агентство зараз вигідно відкривати, і які кадри найбільш затребувані

Агентства по набору персоналу можна поділити на кілька видів за напрямом діяльності.

  • Вузьконаправлені. Спеціалізуються на пошуку фахівців певного профілю. Вони можуть займатися підбором претендентів для туристичного бізнесу, наймом домашнього персоналу, пошуком технічних фахівців і т.п. професій.
  • Галузеві. Діяльність відноситься до будь-якої області: логістики, ресторанного бізнесу, торгівлі тощо
  • Ексклюзивного пошуку і хедхантингу. Займаються підбором висококласних фахівців і керівників вищої ланки. Відповідно і доходи у таких агентств найвищі.

Хоча такий розподіл дуже умовний, і існують фірми, які можуть запропонувати повний спектр послуг. Але починати, як правило, краще зі спеціалізації на одній галузі. Який напрям більше затребуваний в вашому регіоні, ви зможете з'ясувати після аналізу ринку і сегментації. Слід звернути увагу ще на один момент. За підбір персоналу середньої та вищої ланки роботодавці платять більше, ніж за пошук навіть висококваліфікованого зварювальника або муляра, тому працювати з it сектором економічно вигідніше.

Кадрове агентство можна відкрити і ще з однієї причини: збільшилось зростання числа вакансій. Так, в порівнянні з тим же періодом минулого року, їх стало більше на 15%. Особливо затребувані фахівці в будівельній галузі, торгівлі та нерухомості. Високий попит очікується в області реального сектора економіки, сільського господарства, інформаційних технологій. Одним з найбільш дефіцитних ресурсів вважаються робітники високої кваліфікації. Їх пошуком займаються багато підприємств з різних галузей економіки.

Інше питання - варто відкривати офлайн чи онлайн бізнес? Останнім часом все більше використовується підбір кадрів онлайн. Він несе в собі багато плюсів: зручно вести пошук претендентів, всі каталоги можна вести в інтернеті і відкривати їх замовнику вже після оплати. Однак існує одне «але». Практично всі замовники наполягають на зустрічі з кандидатом, яку не замінить співбесіда по скайпу. Так що вигідніше і зручніше за все поєднувати роботу офлайн і онлайн.

Як можна знизити витрати на офісі в 2 рази

Устаткування для кадрового агентства буде потрібне така ж, як для будь-якого іншого офісу: 2-3 столи, стільці, комп'ютер і оргтехніка, телефон, стелаж. Краще пошукати можливості для закупівлі обладнання та меблів б/в. Воно буде коштувати в 2-3 рази дешевше. Рекомендується не економити навіть на б/в варіантах і вибирати краще, так як оформлення приміщення частково впливає на репутацію компанії. Зустрічають по одягу, і тільки один раз можна створити перше враження. Не варто забувати ці правила бізнесу.

Скільки потрібно грошей щоб відкрити HR агенство

Кадрове агентство не зажадає великих вкладень. Для організації бізнесу потрібно орендувати невеликий офіс, бажано в центрі міста, в торговому або бізнес-центрі. Офіс може бути зовсім невеликим, 15-18 кв. метрів, якраз, щоб можна було поставити пару столів і кілька стільців. У стартовий капітал також увійде закупівля обладнання, оформлення документів, бажано відразу включити заробітну плату співробітникам і певну суму на покупку доступу до баз резюме. У загальному підсумку можна стартувати з 100 тисяч гривень.

Скільки можна заробити на відкритті

Якщо ви вирішили почати бізнес з підбору персоналу, вам потрібно знати про три джерела доходу. По-перше, це роботодавці, які готові платити за пошук хорошого співробітника. Як правило, ставка від 10 до 12% річного доходу співробітника. По-друге, самі претенденти. По-третє - партнери, в числі яких можуть бути недержавні пенсійні фонди, якщо в них готові переводити частину грошей здобувачі. Крім того, ви можете надавати такі послуги, як тренінги, складання резюме тощо

Покроковий план - з чого почати бізнес і як відкрити своє HR агенство з нуля

Найголовніше - скласти грамотний бізнес план, який допоможе адекватно оцінити ситуацію і можливості. При необхідності він допоможе говорити мовою цифр з інвесторами і кредитними організаціями.

Наступний крок - оцінка ринку. Коли є досвід роботи в агентстві, зрозуміло, кому і що потрібно. Можна зробити запит маркетингової аналітики, щоб стало ясно: в якому напрямку краще рухатися. Непогано було б дізнатися скільки в місті HR-агентств, в якому напрямку вони працюють, скільки агентств закрилося і з яких причин. Отримані відомості допоможуть не тільки внести корективи в бізнес план, але і не повторювати помилки попередників.

Після цього, потрібно буде починати роботу з потенційними клієнтами, вивчати споживача. Для цієї мети знадобиться скласти анкету і відвідати організації та підприємства. Так можна отримати необхідну інформацію і створити позитивний імідж, а можливо, відразу здобути клієнтів.

Порада

Якщо з клієнтами справи налагодились, і вже потрібно орендувати приміщення і наймати персонал - треба скласти список витрат. Вирішіть, що вам дійсно необхідно, а без чого можна обійтися, Головне, щоб потім не з'ясувалося, що справи йдуть гірше, ніж ви розраховували, а витрат набагато більше, ніж передбачалося.

Після цього, можна підшукувати приміщення, закуповувати обладнання і набирати персонал.

Як організувати роботу HR агентства, щоб бути в топі

Конкуренція на ринку послуг з підбору персоналу досить жорстка. Тому багатьом молодим агентствам важко втриматися на плаву. І, щоб постійно йти вперед і отримувати гарний прибуток, потрібна правильна стратегія і методи роботи, які допоможуть швидко і якісно виконувати побажання замовників і залучати нових клієнтів.

Система роботи з клієнтами

На жаль, в Україні представники деяких компаній і підприємств звертаються в кадрові агентства найчастіше, коли співробітник потрібен «ще вчора». Тому, перш ніж приступити до виконання замовлення, потрібно володіти ситуацією. Слід з'ясувати: нова в компанії посада, чи ні, чи є можливість замінити співробітника, як терміново потрібно закрити вакансію. Розмовляючи з клієнтом, потрібно сформувати чіткий профіль кандидата, визначити вартість підбору, а потім вже приступати до пошуку кандидатури. Важливо, щоб і замовник і співробітник, якого ви підібрали, були задоволені. Це запорука того, що до вас звернуться знову

Методика оцінки персоналу

Важливий фактор - розробка своєї методики підбору кадрів. Кандидатів можна розглядати по-різному, тому їх пошук може затягтися. Але якщо людина націлена добре і серйозно працювати, це можна визначити практично відразу. Також варто звернути увагу на особистісні якості, професіоналізм, і останнє, але вельми важливе є достовірність інформації та рекомендації колишнього роботодавця. Якщо підбирається фахівець більш вузького профілю, можна застосувати систему тестування.

Облік змін, що відбуваються на кадровому ринку

Щоб тримати позиції, потрібно бути в курсі всіх змін, постійно проводити моніторинг заробітних плат та інших показників, пов'язаних з бізнесом. В успішному кадровому агентстві розуміють, що кожне нове замовлення - це проект, над яким потрібно наполегливо працювати.

Що потрібно починаючому HR центру: 5 секретів, які допоможуть бізнесу

Починаючому бізнесу завжди непросто просуватися вперед. Якщо враховувати жорстку конкуренцію на ринку підбору кадрів, то шанси вижити, а тим більше вийти в лідери, зменшуються прямо пропорційно збільшенню кількості кадрових агентств. Тому, відкриваючи агентство, потрібно зробити кілька важливих дій.

  1. Провести хорошу рекламну компанію. Це зовсім не означає, що потрібно тільки всюди розмістити рекламу: на рекламних щитах, на телебаченні, в газетах і в інтернеті. Ваші конкуренти зроблять те ж саме. Важливо, щоб ваша реклама була унікальною. Наприклад, ви можете запропонувати новітні технології при підборі персоналу або дієві методики, або ще щось.
  2. Не робити ціни занадто низькими. Низькі тарифи можуть залучити клієнтів, але тільки на перших порах. Гарне агентство знає собі ціну. Якщо ви будете працювати «за копійки», є ризик розоритися, ще до того, як окупляться вкладення.
  3. Шукати постійних клієнтів. Невелике агентство може добре заробляти, постійно співпрацюючи з декількома великими компаніями. Клієнтів завжди привертають якість роботи і знижки.
  4. Зробити свій брендинг. Чим більше позитивного PR - тим краще. Роздавайте візитки, буклети, сувеніри. Бажано, щоб навіть на листах і виставлених рахунках був логотип компанії.
  5. Розділити пошук клієнтів і рекрутинг. Від цього буде залежати майбутнє бізнесу. Цілком ймовірно, що кращий рекрутер, на якому тримається 70-80% бізнесу, захоче відкрити свою компанію і переманити ваших клієнтів. Тому краще, якщо один клієнт буде спілкуватися з декількома людьми.

Крім того, потрібно враховувати такі аспекти:

  • сезонні ризики, так як зазвичай в грудні, червні та липні кількість кандидатів різко знижується;
  • ризики несплати, які хоча і малі, але все ж існують, і важливо правильно скласти договір з передоплатою.

Найважливіше - завжди мати заявки, тоді майбутнє компанії забезпечено.

Читайте також: