Як вбити свій стартап - Lemure

LEMURE

Як вбити свій стартап

Як вбити свій стартап

Бізнес всюди

Згідно зі звітом Startup Genome Report, з усіх запущених в світі початківців бізнесів виживає тільки 8%. Найчастіше причиною загибелі стартапу є маркетингові помилки або повна відсутність маркетингу.

Погано налаштувати аналітику

Коли ви робите стартап, необхідно відразу приділити увагу аналітиці. Потрібно, щоб дані, які надходять звідусіль, були оцифровані: ефективність продажів і коефіцієнти конверсії по кроках воронки продажів, кількість охоплених людей, ціна за одного клієнта, швидкість їх відтоку, ключові показники продуктивності проекту і LTV клієнта.

Це допоможе зрозуміти, який саме канал і підхід в маркетингу приносить дохід або збиток, - важливо вчасно помітити помилку. До того ж так ви дізнаєтеся, коли дійсно варто масштабувати бізнес, і зможете дати адекватний прогноз інвесторам. Без відчутних цифр ніхто не стане вкладати гроші.

Найняти маркетолога з великої компанії

Згідно з дослідженням CB Insights, близько 23% стартапів називають причиною свого провалу неправильну команду. І це дійсно так: серйозною помилкою може стати не тільки погана команда, але і невірно підібраний фахівець з маркетингу.

Маркетолог з корпорації або великої компанії звик працювати з великими бюджетами та може не розуміти стандартних помилок новачків.

Такий маркетолог більше управлінець, ніж відчайдушний практик, - він звик робити «проекти заради проектів». На співбесіді він розповість вам, як добре знає Facebook, Instagram, але на прості запитання на кшталт «Які формати всередині мережі краще підійдуть для нашого продукту?» Або «Скільки коштувало залучення клієнтів з цієї соціальної мережі?» З великою ймовірністю відповісти не зможе .

Якщо в резюме у фахівця великий досвід в корпорації, але він не здатний відразу назвати цифри, які розкажуть про ефективність його роботи, не варто починати співпрацю. На ринку багато профільних фахівців, але тільки мала частка з них по-справжньому розбирається в інструментах просування.

Стартапу необхідно знайти людину, для якого маркетинг - рутинна «просто робота», до якої звикли в компаніях. Що цікаво, такий фахівець зазвичай просить навіть менше, ніж великий маркетолог.

Зробити директора по маркетингу відповідальним за всі завдання

Якщо стартап почав бурхливо рости, буде помилкою продовжувати навантажувати директора по маркетингу усіма завданнями відразу. Коли команда добилася перших успіхів, не можна допустити, щоб один маркетолог відповідав за все: і за соціальні мережі, і за контент, і за таргетовану рекламу, і за роботу з блогерами.

З ростом стартапу маркетинговий бюджет збільшується, і потрібно адекватно ним управляти, а якщо увагу одного з ключових співробітників буде розпорошено, рано чи пізно все завалиться.

Хороший директор з маркетингу більше математик, ніж креативщик, - залиште йому ту область, де в даний момент він найбільше корисний. Але варто пам'ятати, що неувага до споживача завжди рівносильна самогубству. Успішному стартапу варто подумати над тим, щоб розширити штат і розподілити класичні маркетингові задачі між новими співробітниками.

Використовувати тільки партнерський канал продажів

Партнерський канал продажів допомагає новим бізнесам дотягнутися до тих клієнтів, до яких на перших етапах важко дістатися самостійно. До того ж це досить економічно - на такий канал ви будете витрачати не так багато власних сил і засобів.

Однак наявність партнерського каналу не звільняє вас від необхідності продавати самостійно.

Уявіть, що завтра до партнерів прийде конкурент і запропонує в 1,5 рази більше грошей. Вийде, що маркетинг відразу повернеться в нульову точку. Ніколи не можна ставити продажі на єдиний канал.

Надмірно рефлексувати над помилками

Стартап - це коли ти їдеш на велосипеді, який горить, і ти гориш, і все навколо горить. Помилятися можна, але сильно рефлексувати над помилками не варто, - потрібно всією командою вчитися робити висновки.

Це золоте правило практично будь-якого проекту: на старті 80% всіх дій будуть невірними. Якість решти 20% буде рости разом з бізнесом у міру того, як ви будете тестувати ту чи іншу ідею. Помилок не варто боятися - краще заздалегідь їх чекати.

Читайте також: